اعطای نشان درجه یک بلغارستان به دکتر عبدالله نوروزی
Date:1395/12/19 Visitor: 3289
نشان درجه یک بلغارستان عصر پنجشنبه در سفارت این کشور در تهران به عبدالله نوروزی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیه اعطا شد.


تهران - ایرنا - نشان درجه یک بلغارستان عصر پنجشنبه در سفارت این کشور در تهران به عبدالله نوروزی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیه اعطا شد. به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پولند اکوف سفیر بلغارستان عصر پنجشنبه در آیین اعطای نشان درجه این کشور به عبدالله نوروزی،گفت: بر طبق ماده 98 بند قانون اساسی جمهوری بلغارستان و براساس دستور شماره یازده مورخ 13 ژانویه سال 2017 رییس جمهوری که از طرف دنیل میتوف وزیر امورخارجه جمهوری بلغارستان به امضا رسیده است،روسن پلونلیف رییس جمهور نشان اسب سوار مادارا درجه یک را به خاطر سهم تاثیرگذار سفیر ایران در صوفیه در بسط و توسعه همکاری فیمابین بلغارستان و ایران به عبدالله نوروزی اعطا شده است.

وی ادامه داد: اینجانب افتخار آن را دارم که این نشان برجسته و ممتاز را از طرف رییس جمهوری کشورم تقدیم سفیر ایران در کشورمان می کنم. 

اکوف یادآور شد: باعث افتخار و خشنودی است که مراسم امروز در آستانه بزرگداشت صد و بیستمین سالگرد تاسیس مناسبات دیپلماتیک بین بلغارستان و ایران برگزار می شود.

سفیر بلغارستان در تهران گفت: مراسم اهدا نشان و تقدیر قرار بود در صوفیه پایتخت بلغارستان صورت بگیرد اما به دلیل اینکه عبدالله نوروزی زودتر از موعد به ایران برگشت امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این نشان توسط پولند اکوف سفیر بلغارستان در تهران به عبدالله نوروزی که اخیرا دوره تصدی وی در جمهوری بلغارستان به پایان رسیده است اهدا شد.

عبدالله نوروزی در تاریخ پنجم مارس سال 2013 برابر با پانزدهم اسفند سال 1391 استوار نامه خود را به رییس جمهور جمهوری بلغارستان تقدیم کرد. 

نوروزی پیش از این، مسولیت اداره کل طرح و برنامه و اداره کل آموزش وزارت خارجه را برعهده داشته و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی نیز بوده است.