بازدید نمایندگان دانشگاه صوفیه و مرکز مطالعات از دانشگاه گیلان
Date:1396/11/12 Visitor: 2765


هیأتی از دانشگاه صوفیه بلغارستان متشکل از قائم مقام رئیس دانشگاه صوفیا و استاد گروه تاریخ و نظریه های فرهنگی دانشکده فلسفه، دکتر گئورگی والچف ،رییس دانشکده زبان شناسی و زبان های کلاسیک و نو و  استاد ادبیات و فرهنگ آمریکای شمالی، خانم دکتر مادلین دانووا، ،  رییس مرکز ایران شناسی دانشگاه صوفیه و دانشیار زبان و تاریخ ایران، دکتر ایوو پانف(متخصص ادبیات فارسی باستان، کلاسیک و مدرن؛ استاد و مصحح اشعار عمر خیام)، ودکتر دانیل دانوو دانشیار  این دانشگاه از دانشگاه گیلان بازدید نمودند.



در این بازدید نشست هایی با مسئولین پژوهشکده گیلانشناسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد. در این نشست ها طرفین در خصوص راهکارهای برقراری همکاری های علمی  بین دو دانشگاه همچون: برگزاری کنفرانس مشترک در دانشگاه صوفیه، اعطای یک بورس تحصیلی به یکی از دانشجویان برتر دانشگاه صوفیه، برگزاری کارگاه در مورد اسناد و نسخ خطی، و اعزام یک دانشجوی دانشگاه گیلان دررشته علوم سیاسی به دانشگاه صوفیه برای فرصت کوتاه مطالعاتی بحث و تبادل نظر کردند.



همچنین در نشست دیگری که با حضور دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و تنی چند از مسئولین دانشگاه برگزار شد، در خصوص مسائل مطرح شده در نشست های تخصصی و نیز علاقمندی طرفین به انعقاد تفاهم نامه همکاری در آینده نزدیک بحث و گفتگو شد. دکتر رضی  با اشاره به سیاست دانشگاه گیلان در مورد گسترش همکاری های علمی بین المللی، بر ایجاد و گسترش ارتباطات با دانشگاه صوفیه تأکید نمودند.



شایان ذکر است  دانشگاه صوفیه بلغارستان که از اولین موسسات آموزش عالی بلغارستان است، دارای 24000 دانشجو در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون از جمله ایرانشناسی بوده و با توجه به عضویت در اتحادیه اروپا جزو دانشگاههای فعال در برنامه اراسموس نیز می باشد.