تفاهم نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه و دانشگاه صوفیه با حضور مدیر مرکز به امضا رسید
Date:1396/11/12 Visitor: 2838


تفاهم نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه صوفیه بلغارستان به امضا رسید. در این نشست دکتر علومی یزدی معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر ایرانزاده معاون فرهنگی و اجتماعی ، دکتر پورمحمد مدیر مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی و همچنین مسئولانی از دانشگاه صوفیه بلغارستان حضور داشتند.



 



معاون پژوهشی دانشگاه در این نشست ضمن خوشامدگویی به هیئت بلغارستانی اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی آمادۀ هرنوع همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه صوفیه است. وی با اشاره به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک و انجام امور پژوهشی مشترک، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدام هایی که رئیس دانشگاه همواره برآن تاکید دارند، این است که تفاهم نامه ها فقط بر روی کاغذ باقی نمانند و حتماً به عرصۀ عمل برسند. همچنان که در این دانشگاه بسیاری از توافقات صورت گرفته، عملی شده است.





وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی با دارا بودن واحدی به عنوان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، می تواند پذیرای دانشجویان بلغارستانی باشد، گفت: امیدواریم با این امکان، روابط دانشگاهی و علمی ما بیشتر شود و ما می توانیم میزبان دانشجویانی که مایل به آموختن زبان و فرهنگ و ادب فارسی هستند باشیم.





معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به اینکه کتاب «شاهنامۀ فردوسی» توسط یکی از استادان این دانشگاه به زبان بلغاری، ترجمه شده است، گفت: این کتاب وزین برای ایرانیان دارای جایگاه ویژه ای است و تاکنون به 28 زبان مختلف دنیا نیز ترجمه شده است و بسیار خوشحالم که این کتاب به زبان بلغاری نیز ترجمه شده است. <span style="box-sizing: border-box;" 9pt;"="">در ادامه این نشست هیئت بلغاری از دانشگاه علامه طباطبائی دعوت کرد تا در «همایش ایران شناسی» که قرار است در آینده در کشور بلغارستان برگزار شود، حضور پیدا کند.